The Macee Fringe Cape is a striking statement piece that effortlessly blends structured architectural design with fluid, dynamic movement.
Design Highlights
Embellished Bodice: Features intricate tonal embroidery and beadwork extending from the high mock collar across the chest and upper back, catching the light with a subtle, premium sheen.
Structured Shoulder Padding: Crisp, defined shoulder pads accentuate the neck and frame, creating a bold and commanding silhouette.
Cascading Fringe: Dense tonal fringe flows downward from the V-shaped yoke, producing a dramatic, eye-catching movement with every step.
Cropped V-Hemline: Designed with a pointed V-cut hem in both front and back to visually elongate the waistline and leg proportions.
Styling Guide
Monochromatic Glamour (As Featured)
Pairing: High-waisted black hot shorts or a sleek bodysuit + black pointed-toe stiletto pumps.
Vibe: Maximizes leg lines while balancing the fringe’s volume for a sharp, modern-sexy look.
Evening Elegance
Pairing: Layered over a minimal black floor-length slip dress or a strapless column gown.
Vibe: Transforms the cape into a sophisticated red-carpet cover-up that adds texture and flair.
Tailored Power Dressing
Pairing: High-waisted, wide-leg or straight-leg tailored trousers + a sleek black leather clutch.
Vibe: Offsets the playful fringe with structured tailoring, making it ideal for fashion galas or cocktail events.
Ideal Occasions
Cocktail parties, evening galas, music festivals, stage performances, editorial street style, and high-fashion night outs.
NOTICE: This is a new arrival and is currently produced in limited quantities. Please allow approximately 2–3 weeks for production and shipment. Thank you for your patience and understanding.
Photos don't even do this justice! The cascading tassels wrap around your shoulders and arms so gracefully. Gives off the ultimate edgy, high-end runway vibe!
Delivery was on the slower side, but this is hands down one of the most unique tops I own. Photos don't even capture how rich the black-on-black embroidery looks in person!
Messaged support after 10 days of no movement—they replied quickly, but transport was definitely delayed. Leaving 4 stars for shipping, but the embroidered detail and structured shoulders are unreal!
Photos don't do the depth of the embroidery and shoulder cape justice! The black-on-black detailing is super intricate, and the fringe cape doesn't tangle at all.
Even though it took forever to get here and I thought it was lost in the mail, it arrived and it’s perfect. Really dresses up everything!!! Very pretty.
Store owner replied:
We are truly sorry to hear that you had this experience and apologize for any inconvenience caused.
We always strive to provide the best products and service for our customers. Please feel free to contact us directly, and our team will be happy to assist you and find a suitable solution.
Thank you for giving us the opportunity to improve.
Took way too long to get this. The cape is “fine” but def not worth the money or wait.
Store owner replied:
We are truly sorry to hear that you had this experience and apologize for any inconvenience caused.
We always strive to provide the best products and service for our customers. Please feel free to contact us directly, and our team will be happy to assist you and find a suitable solution.
Thank you for giving us the opportunity to improve.
When my cape arrived I was both pleased and disappointed.
The finishing was very low quality. I had to cut threads and stitch the raw edge over which is not what I expect from a garment of this price.
It is an elegant piece however and I look forward to wearing it soon.
Store owner replied:
We are truly sorry to hear that you had this experience and apologize for any inconvenience caused.
We always strive to provide the best products and service for our customers. Please feel free to contact us directly, and our team will be happy to assist you and find a suitable solution.
Thank you for giving us the opportunity to improve.
Store owner replied:
We are truly sorry to hear that you had this experience and apologize for any inconvenience caused.
We always strive to provide the best products and service for our customers. Please feel free to contact us directly, and our team will be happy to assist you and find a suitable solution.
Thank you for giving us the opportunity to improve.
I've just received my two: the Carlotta and the Macee fringed capes. I'm so impressed. They're lovely.
The Carlotta is so impeccable. I know that paired rightly it'll be a standout when I wear it.
The Macee is so languid, with such richness of detail with its beading. It's opulent.
Glad I took the plunge and treated myself to these. I'll shop with you again. Very pleased.
Horrible customer service, only shipped my order after a month of waiting, no reason stated. Upon reaching out, the only answer I received was that I had to be “patient”. No further details, action, whatsoever.
Store owner replied:
We are truly sorry to hear that you had this experience and apologize for any inconvenience caused.
We always strive to provide the best products and service for our customers. Please feel free to contact us directly, and our team will be happy to assist you and find a suitable solution.
Thank you for giving us the opportunity to improve.
Quality is not great and it took forever to deliver
Store owner replied:
We are truly sorry to hear that you had this experience and apologize for any inconvenience caused.
We always strive to provide the best products and service for our customers. Please feel free to contact us directly, and our team will be happy to assist you and find a suitable solution.
Thank you for giving us the opportunity to improve.
Poor quality, no response to my concerns and it took forever. They promised a price adjustment which I’ve yet to receive.
Store owner replied:
We are truly sorry to hear that you had this experience and apologize for any inconvenience caused.
We always strive to provide the best products and service for our customers. Please feel free to contact us directly, and our team will be happy to assist you and find a suitable solution.
Thank you for giving us the opportunity to improve.
Store owner replied:
We are truly sorry to hear that you had this experience and apologize for any inconvenience caused.
We always strive to provide the best products and service for our customers. Please feel free to contact us directly, and our team will be happy to assist you and find a suitable solution.
Thank you for giving us the opportunity to improve.